Gezondheidspraktijk Benny De Smet - Een gezonde kijk op je leven

Hatha Yoga
Hatha Yoga is de basis van alle yogavormen. Het is een rustige yoga die ieder op zijn eigen tempo kan doen. Er wordt aandacht besteed aan ademhalingstechnieken, rustige stretches en relaxatie. De eigenlijke uitdaging is jezelf leren voelen; voelen tot waar jouw lichaam kan gaan. Je wordt uitgedaagd om je grenzen te zoeken en te voelen hoever jij zelf in de houdingen kan komen.

















Yogalates
Lichamelijke fitness, mentale kracht en emotionele balans.
Yogalates is een combinatie van Yoga en Pilates. Bij Pilates werk je vanuit je powerhouse ofwel de samenwerking van rug-, buik- en bekkenbodemspieren. Hierbij komen zowel kracht, lenigheid als stabiliteit aan bod. Bij yoga staat de ademhaling centraal. Door de bewuste yogaoefeningen nemen spanning en stress af en wordt de mentale veerkracht versterkt.

De combinatie zorgt voor een sterk lichaam in rust en balans.
Yogalates:
·         bevordert kracht, lenigheid en coördinatie
·          versterkt je spieren
·         maakt je bewust van je lichaamshouding

·         zet je fysiek en mentaal beter in balans
·         neemt stress en burn-outklachten af
·         vermindert rug en nek klachten
·         zorgt voor een energiek en fit gevoel
 




 

Yoga voor ouderen
Voor de oudere senioren die de actie van de jeugd stilaan te veel voelen worden. Voor de man en vrouw die hun stijve, stramme spieren en gewrichten verwensen. Er wordt rekening gehouden met individuele beperkingen. Er kan ingegaan worden op individuele wensen. Door middel van rustige en gerichte zachte oefeningen wordt de soepelheid van het hele lichaam opnieuw gestimuleerd. Het belangrijkste is een uurtje ontspannen oefenen zodat U helemaal vol nieuwe energie zit!
Met Yoga voor ouderen probeer ik bij de ouderen onder de senioren een soepelheid te bereiken die de vitaliteit stimuleert. Voor velen onder U wordt de wekelijkse fietstocht en wandeling misschien te zwaar, of te snel,er zijn immers zovele jongere senioren die het tempo bepalen.Dan kan het goed zijn om rustige oefeningen te doen op uw eigen tempo, uw eigen intensiteit, zodat u na een uurtje een heel ander lichaamsgevoel krijgt...




 
 


Website Builder mogelijk gemaakt <br/>door  Vistaprint
Website Builder
mogelijk gemaakt
door Vistaprint